Gooische Wok - Huizen

Wat kan een Online Aanwezigheid pakket opleveren?

Met Gooische Wok in Huizen hebben we onze resultaten bewezen. Lokale zoekmachine optimalisatie, Facebook Marketing & Adverteren, Google Maps Optimalisatie, Google Afbeeldingen Optimalisatie, etc.

 

 

Wat een Online Aanwezigheid Totaal Pakket voor u betekenen?

Gooische Wok werd geopend in 2009 met als doel het drukste en meest populaire restaurant in 't Gooi te worden. Maar we realiseerden dat zowel groei niet alleen kan met ouderwetse marketing. Om maximale groei te realiseren hebben we zowel via kranten als via online marketing het hard aangepakt om ons te onderscheiden van de concurrentie en ze te verslaan.
img

Doelstellingen als restaurant:

Naast het hebben van een goede Online Aanwezigheid is aan de andere kant het heel belangrijk om je als restaurant zijnde te onderscheiden en goede prestatities neer te zetten
100%

Klanttevredenheid doelstelling

U wilt graag dat u klanten blij zijn met uw product of dienst en dat ze dit graag doorvertellen tegen iedereen en dat ze zorgen dat er meer business richting uw zaak gaat

100%

Klant retentie doelstelling

De kosten van het behouden van een bestaande klant is vaak maar 1/8 deel van de kosten van het werven van een nieuwe klant. Denk aan al de advertentie kosten die je maandelijks maakt.

100%

Kwaliteit van uw product of dienst

Een goede reputatie is niet mogelijk zonder in de basis een goed product/dienst van kwaliteit. Streef het beste van uw personeel en van uw leveranciers.

Wat we deden om Gooische Wok te promoten?

Reageer snel op klachten (webcare)
Reageer snel op klachten (webcare)
Reageer snel op klachten en zorg ervoor dat mensen blij worden gemaakt al overdrijven ze (heel normaal bij klagende mensen). Snelle feedback geeft mensen het gevoel dat je hun serieus neemt.
Wil je als nieuwe restaurant boven in Google staan?
Wil je als nieuwe restaurant boven in Google staan?
Als je nieuw bent, begin je in principe onder aan de ladder waar je ook in actief bent. Door doelgericht lokaal te adverteren in Google, kun je gelijk boven aan in Google zoekresultaten staan. Dus de makkelijkste manier om jezelf in de kijker van een potentiële klant te brengen als je direct je bereik wilt vergroten.
Doelgericht Online Adverteren
Doelgericht Online Adverteren
Tot het schandaal van Cambridge Analytica kon je nog Facebook pagina gebruikers scrapen en een custom audience creëren om gewoon de volgers van je concurrenten 5x p.d. te bombarderen met je eigen reclame. En dat deden we ook!
Positieve Mond-op-Mond Reclame Aanmoedigen!
Positieve Mond-op-Mond Reclame Aanmoedigen!
Wie geloof je eerder? Een kranten advertentie of je collega of buurman als je een nieuw restaurant te bezoeken. Zelf was ik de gastheer die met de gasten praatte dus probeer een band met klanten op te bouwen zodat ze jou positief herinnneren. Zorg ervoor dat mensen eerder geneigd zijn positief over je te praten.
Positieve (betaalde) reclame helpt
Positieve (betaalde) reclame helpt
Ook (betaalde) positieve artikelen in online media en kranten hebben een goede invloed in je reputatie want net als met reclame is positieve herhaling goed voor je beeldvorming. Alle grote bedrijven doen dit ook.
Vermeldingen op belangrijkste restaurant sites
Vermeldingen op belangrijkste restaurant sites
Als restaurant is het belangrijk om in alle online restaurant gidsen te staan en daar een goed imago op te bouwen zodat als men er naar kijkt, ook je restaurant wil bezoeken. Belangrijk zijn dan de juiste informatie over prijzen, openingstijden, menu en foto's. Soms zijn bepaalde betaalde opties ook wel goed om te hebben.

Mogelijke vragen die u zelf vaak hoort stellen? Oplossing: Online Aanwezigheid verbeteren!

Wij zijn ook door deze fases heen gegaan om ons vervolgens te herontdekken en de hoofd focus op online marketing te zetten! In principe is door onze ervaringen met Gooische Wok onze totaal marketing "Online Aanwezigheid" concept ontstaan. Dit bieden we nu aan om specifiek (chinese/aziatische) restaurants te helpen met hun marketing te verbeteren.
Offline (niet op internet) directe vragen die vaak gesteld worden:
  • Hoe denken de klanten in mijn restaurant over mij?
  • Waarom is het zo rustig in mijn zaak?
  • Waarom is het bij een concurrent drukker dan bij mij?
  • Waarom hebben kranten advertenties weinig effect gehad op de drukte in mijn zaak?
  • Ik heb alles zo goed mogelijk gedaan wat ik kan doen en vroeger ging het goed maar waarom nu niet meer?
  • Is mijn personeel wel echt klantvriendelijk?
Online vragen (websites en social media) die u mogelijk aan u zelf stelt:
  • Wat voor recensies krijg ik op restaurant recensie websites zoals eet.nu, iens.nl, tripadvisor.nl?
  • Wat schrijven mensen op internet over mij?
  • Waarom krijg ik alleen maar rare opmerkingen als mensen als ik iets op Facebook of Instagram post?
  • Waarom krijg ik domme emails of domme telefoontjes?
  • Waarom krijg ik veel klachten van klanten via email terwijl ik in de zaak weinig hoor?

Resultaat: Gooische Wok Huizen, 3 x op rij IENS Topper: 2013, 2014 & 2015 volgens restaurant recensie website IENS.nl. Tevens in 2014 #1 en in 2015 #2 in de top best scorende Wok Restaurant van heel Nederland

img

Wat doen de meeste restaurants? 

  • Volgens onderzoek van National American Restaurant Association geven restaurants gemiddeld 3% van hun omzet uit aan advertenties/marketing.
  • Uit hetzelfde onderzoek blijft dat veel restaurants vaak moeite hebben om rond te komen.
  •  Veel ouderwetse (niet doelgerichte en dure) marketing: kranten, radio en lokale TV.
  • Als ze rustig zijn naar klanten meedoen met zwaar verlieslijdende acties via deal sites zoals Groupon in de hoop klanten te kunnen behouden van deze bezoekers.
  • Afhaalrestaurants betalen vaak hele hoge marges (20-30% van internet omzet) aan bezorgsites zoals Thuisbezorgd. Waarvan dan vaak 90-100% van de eigen marge aan de webshop weg geven.
  • Voor normale restaurants zonder afhaal; deze betalen voor reserveringen die via IENS app of website binnen komen vaak €2,50 excl BTW per gereserveerde persoon ongeacht dit een volwassene, kind of baby is naast maandelijkse abonnement van €70 per maand.

Wat deden we anders dan andere restaurants? 

  • Hoger marketing budget: Totaal 10-20% van de omzet werd in het 1e transformatiejaar aan marketing uitgegeven, later minder. Maar de focus lag vooral op online aanwezigheid vergroten!
  • Consistente marketing: niet eens om de zoveel tijd veel adverteren en dan tijdje niet. Om continu in de hoofd van mensen te zitten moeten ze je kennen en altijd onthouden.
  • Niet meedoen aan dealsites of dure online reserverings sites.
  • Focus op online reputatie: De meeste mensen die tegenwoordig een nieuw restaurant zoeken openen hun smartphone en zoeken een restaurant in de buurt en kijken vervolgens naar de online reviews & foto’s om vervolgens een keuze te maken.

Probeer gecalculeerd te werken als u start met adverteren: Hoe we elke keer een nieuwe stap maken voordat we de stap maken

Geef geen onnodig geld uit & doe niet wat de massa doet. Wees onderscheidend!
Diagnose
Diagnose
We kijken eerst hoe u ervoor staat: zijn er veel of weinig reviews & is men over het algemeen positief of negatief over uw bedrijfs imago?
Analyse
Analyse
We analyseren uw gegevens en maken in combinatie met u een actieplan die we zullen uitvoeren om uw online imago willen verbeteren of behouden.
Positief Imago
Positief Imago
We willen dat uw zaak een positieve bedrijfsimago heeft en bekend zal staan om haar goede klanttevredenheid zodat u meer omzet zich goed blijft ontwikkelen

Ook aanbevolen door Jordan Belfort

Ook geprezen door Jordan Belfort, de auteur van het boek "The Wolf of Wallstreet"

Wilt u een gratis adviesgesprek of een vraag hoe we u kunnen helpen? Vul dan het formulier in

img

Resultaat: Tussen juli-dec 2015 had Gooische Wok meer dan Wereldkeuken Westzaan

70
%
meer omzet dan Wereldkeuken Westzaan
250
%
Meer klanten
100
%
Klanttevredenheid

Hoe kunnen we de Online Aanwezigheid van uw bedrijf optimaliseren?

Online Marketing is niet makkelijk voor veel mensen. Wat ooit uit een studenten hobby is ontstaan is nu een substantieel onderdeel geworden van onze marketing strategie
img
“Maar ik heb met de dagelijkse leiding van mijn zaak echt geen tijd om dit allemaal uit te vogelen…."
Dit is heel begrijpelijk wanneer u de hele dag en geregeld 7 dagen per week bezig bent met het runnen van de zaak
En vervolgens achter de schermen ook nog de administratie, inkoop & voorraad management moet doen naast allerlei taken die niemand ziet die je moet doen voordat je elke dag de deuren kan openen.
Wij begrijpen uw situatie. Het nadeel is dat de buitenwereld dit helaas niet altijd begrijpt en de klant wil alleen het mooie plaatje zien. Anders raakt u mogelijk klanten kwijt.
En als u weinig van computers en van online programma’s af weet; ook dit begrijpen we. Voor ons is dit gelukkig de normaalste zaak van de wereld omdat we dagelijks mee werken.
img

Wij zijn geen standaard marketing bureau dat standaard producten verkoopt en alleen maar geld aan u wilt verdienen.

Wij hebben bewezen resultaten bereikt met algemene en online marketing voor onze eigen restaurants waar we ons eigen geld in hebeen geïnvesteerd en zelf winsten mee hebben gerealiseerd.
Wij komen zelf uit de wereld van Chinese horeca: beginnend in een kleine snackbar met afhaal, groeiende naar wokrestaurant en vervolgens één van de grootste (wereldkeuken) restaurants van Nederland.
Een groot deel van dit succes is te danken aan een goede online marketing strategie die we nu hebben ondergebracht in onze Online Aanwezigheid paketten.

Hoe kunnen we de Online Aanwezigheid van uw bedrijf optimaliseren?

Wilt u dat we ook de Online Aanwezigheid van uw onderneming een keertje onder de loep nemen? Maakt u zich zorgen over uw bedrijf?

Wilt u een gratis adviesgesprek of een vraag hoe we u kunnen helpen? Vul dan het formulier in

Message sent!
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!